Menta Life coaching

Menta Life coaching

Pletyka a cégben? Inspiráló történet, hogyan álld útját.

2016. december 15. - Menta Life coaching

Pletykafészkek a cégnél vagy baráti körben?Nem éppen újkeletű, hiszen szinte mindenhol, ahol két-háromnál több ember tevékenykedik együtt, egyszer csak feltűnik. Hogyan szűrd ki, ki mit miért mond?Hogyan tudod tesztelni?Hogyan tudod leállítani?A következő inspiráló történetből megtudod.


Először, mikor kezembe vettem a Történetek trénereknek, coachoknak című könyvet és belenéztem, láttam, hogy  tele van mesékkel...felnőtteknek...Na ne már??!!Ennyire komolytalan lenne ez az általam kedvelt kiadó, hogy ilyet kiad?Aztán jobban beleolvastam és rájöttem, zseniális. Miért is? Gyerekkorunkban a mesék tanulságából tudtunk tanulni, nem véletlen, hogy a fabulák fennmaradtak. Szinte le sem tudom tenni a könyvet és egyből eldöntöttem, megosztok egy-két kedvenc történetet. Nézzük!


A három szita

Izgatottan, szinte futva érkezett valaki Szókratészhez :
-Szókratész, el kell mesélnem neked valamit egy közös barátunkról, aki...!
-Várj! - szakitotta őt félbe Szókratész. Azt, amit mondani akarsz, megszitáltad-e a három szitán?
- A három szitán ?-kérdezte csodálkozva a másik.
- Igen, a három szitán. Az első szita az igazság. Utánanéztél-e mindennek, amit mesélni akarsz, hogy valóban igaz-e?
- Nem, nem csak úgy hallottam.
- De bizonyára megvizsgáltad a második szitán, a jóságén. Amit mesélni akarsz, ha már nem hiteles, legalább jó?
-Nem, nem jó, éppen ellenkezőleg...
-A bölcs újra félbeszakította:Várj! Alkalmazzuk a harmadik szitát is, és mondd: használ-e nekem valamit, ha elmondod, azt, ami annyira felizgatott?
-Éppenséggel nem használ...
-Akkor- mosolygott a bölcs- ha az amit mesélni akarsz,  se nem igaz, se nem jó, de még csak nem is hasznos, felejtsd el és inkább ne terheld vele se magadat se engem!



Szókratész nagyon frappánsan megoldotta a helyzetet. De vajon hányszor van az, hogy hozzánk érkezik valaki hasonló történettel?Megvizsgáljuk -e ezeken a szűrőkön keresztül? Tudunk-e Szókratészként viselkedni?Vagy inkább a hírhozóval vagyunk hasonlatosak? A céges kultúrákban, vagy bármilyen csoportban, csapatban, baráti körben,de családban is gyakran előfordulnak pletykák, és természetesen azok, akik ezt terjesztik. De hogy van-e egy-egy közösségben szűrő, legalább egy személy, aki megszűri az információt, az jó kérdés.
A felszín alatt húzódó feszültségek oka sokszor csak egy-egy pletyka, ami esetek többségében nem igaz. Sokszor valaki elfordul egy másik személytől pusztán egy pletykára alapozva, amit a másik illető lehet soha nem is fog megtudni.

Ne feledjük, mire tanít minket ez a történet. Ha hasonló helyzetben vagyunk, próbáljuk ki a jóság, igazság és hasznosság szűrőjét alkalmazni abban, amit mondani és abban, amit hallani akarunk.

süti beállítások módosítása
Menta Life coaching